PLATAFORMA PER CATALUNYA
TORELLÓ
Pàgina
web: www.pxcatalunya.com E-mail:
josepmaria7@hotmail.com
Josep
Maria Soldevila Miró, portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya
(PxC) a l’ajuntament de Torelló, tal i com disposa la Llei Municipal i de Regim
Local de Catalunya, presenta per tal de
ser inclosa en l’ordre del proper Ple ordinari a celebrar el dia 29 d’abril de
2013 la següent:
PROPOSTA
DE RESOLUCIÓ
Instar l’ajuntament de torelló a
detectar els immigrants que treballant
sense contracte laboral i accedeixen als serveis socials de torelló
Atès
que les conseqüències per a un empresari
que dóna ocupació a treballadors estrangers no comunitaris sense que aquests
disposin de l'autorització de treball corresponent son les següents:
Atès
que D'acord amb el que estableixen els articles 54 i 55 de la Llei orgànica
4/2000, d'11 de gener -reguladora dels drets i llibertats dels estrangers a
Espanya i la seva integració social-, la contractació de persones treballadores
estrangeres sense haver obtingut, amb caràcter previ, l'autorització de treball
corresponent constitueix una infracció qualificada com a molt greu.
Atès que La primera conseqüència, doncs, és que
l'empresari incorre en una infracció per cada un dels treballadors estrangers
ocupats en situació irregular; cada multa pot variar entre els 6.001 euros fins
als 60.000 euros. L'import en qüestió augmentarà en la quantia que resulti de
calcular el que hagués correspost ingressar per quotes de Seguretat Social i altres
conceptes de recaptació conjunta, des de l'inici de la prestació de serveis del
treballador estranger fins a l'últim dia en què es constati la prestació,
d'acord amb el que disposa l'article 48 de la Llei 62/2003.
Atès
que Sense perjudici de l'explicació anterior, els articles 55.6 de la Llei
orgànica 4/2000 i 141.5 del Reial decret 2393/2004 recullen, com a sanció
accessòria, la clausura de l'establiment o local de sis mesos a cinc anys.
Atès
que D'altra banda, com a sanció alternativa a la multa, els articles 57.1 de la
Llei orgànica 4/2000 i 138 del Reial decret 2393/2004 preveuen l'expulsió del
territori espanyol de l'empresari estranger infractor.
Atès
que L'expedient sancionador s'iniciarà per acta de la Inspecció de Treball i
Seguretat Social, d'acord amb el procediment sancionador per infraccions de
l'ordre social.
Atès
que cal destacar que la manca de
l'autorització de treball, sens perjudici de les responsabilitats empresarials
a les quals aquesta doni lloc (incloses les referides a Seguretat Social), no
invalidarà el contracte de treball respecte dels drets del treballador
estranger, ni serà obstacle per a l'obtenció de les prestacions que li
poguessin correspondre.
Atès que a torelló estem detectant aquestes males
practiques de donar feina a immigrants sense contracte laboral.
Atès que els serveis socials de torelló no pot
detectar els ingressos que percebi una
persona si no té el corresponent contracte laboral
Atès
que els recursos son escassos a causa de la crisi que estem patint i per tant
em de fer un control exhaustiu de qui
accedeix als serveis socials de torelló.
Atès
que ningú pot negar que a torelló molts immigrants fan feines a casa sense
contracte laboral i això esta estipulat
com delicte
Atès que molta gent a causa de la actual situació
del país depèn dels serveis socials i per tant no podem permetre el abús de
immigrants que s’aprofiten del sistema conjuntament amb els empresaris que els
lloguen sense contracte laboral.
Per
tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol•licita al Ple l’adopció dels
següents acords:
1. Donar coneixement a
Inspecció de Treball de empresaris que lloguen immigrants sense
contracte laboral.
2. Insta a la policia local de torelló
que iniciï una investigació dels empresaris que lloguen immigrants sense
contracte laboral a torelló
3. Fer un control exhaustiu de tots els
immigrants que treballant fent feines manuals a casa i sense contracte laboral
i que accedeixen als serveis socials de torelló
4. Que la policia local de torelló
controli els vehicles comercials aturats davant els domicilis fent careges i
descàrrega
Josep
Maria Soldevila Miró
Portaveu
del grup municipal de PxC a l’Ajuntament de Torelló
PLATAFORMA PER CATALUNYA
TORELLÓ
Pàgina web: www.pxcatalunya.com E-mail: josepmaria7@hotmail.com
Josep Maria Soldevila Miró, portaveu del grup
municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’ajuntament de Torelló, tal i
com disposa la Llei Municipal i de Regim Local de Catalunya, presenta per tal de ser inclosa en l’ordre
del proper Ple ordinari a celebrar el dia 29 d’abril de 2013 la següent:
MOCIÓ EN DEFENSA DEL MODEL COMERCIAL CATALÀ
El mes de
juliol el govern espanyol va aprovar el Reial decret llei 20/2012, de 13
de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de
la competitivitat, publicat el dia 14 de juliol de 2012 al BOE num 168.
El 30 d’octubre el govern de la Generalitat va
aprovar el decret llei 4/2012, de 30
d’octubre, de mesures en matèria d’horaris comercials i determinades activitats
de promoció, publicat al DOGC num 6245 en data 2 de novembre de 2012, d’acord
amb el que estableix l’article 67.6 a) de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.
Aquest decret llei modifica la llei 8/2001 de 23 de desembre, d’horaris
comercials.
El govern espanyol va presentar recurs
d’inconstitucionalitat num. 630-2013 contra la esmentada llei.
El ple del Tribunal Constitucional va admetre
a tràmit amb data 26 de febrer el recurs d’inconstitucionalitat presentat pel
Govern central contra la llei catalana d'horaris comercials, publicat amb data
d’avui 4 de març de 2013 al BOE num 54.
Els articles impugnats estableixen l’horari
d’obertura i tancament dels comerços catalans, els festius en què no poden
obrir i fixen el període de rebaixes d’hivern i estiu.
En concret, els articles impugnats són el 1.2
lletres de la a) fins a la e), que estableixen que a Catalunya els establiments
comercials no podran romandre oberts ni realitzar cap activitat de venda entre
les 22.00 i les 07.00 hores, que el nombre màxim d’hores diàries que poden
romandre oberts és de dotze, que el temps setmanal d’obertura els dies feiners
és de setanta dues hores com a màxim, que el nombre màxim de diumenges i
festius anuals per obrir és de vuit a
l’any, que els dies que els establiments comercials han de romandre tancats a
Catalunya de manera general són els dies 1 i 6 de gener, diumenge i dilluns de
Pasqua, 1 de maig, 24 de juny, 11 de setembre i 25 i 26 de setembre.
Així mateix, el recurs també va dirigit contra
sis apartats de l’article 2.1, els b), c), d), f), i) i l) relatius a
l’exclusió de les limitacions sobre les mesures generals d’horaris comercials a
establiments de punts fronterers, com aeroports, a gasolineres, farmàcies, que
es regeixen per la seva normativa específica, locals d’autoservei en
alimentació de fins a 150 metres quadrats i petites botigues dedicades a la
venda de productes culturals o d’oci de fins a 300 metres quadrats.
El Govern del PP també va impugnar l’article
2.2 del decret, que fixava que les botigues de conveniència, els establiments
comercials de productes culturals, entre altres, han de tancar a les 20.00
hores els dies 24 i 31 de desembre i romandre tancats els dies 1 de gener i 25
de desembre.
Finalment, el recurs també es refereix a
l’article 5 del decret aprovat, que fixa com a període de rebaixes entre el 7
de gener i el 6 de març i entre l'1 de juliol i el 31 d’agost.
En el seu escrit d’admissió a tràmit del
recurs, el ple del Tribunal Constitucional acorda també la suspensió de la
vigència i aplicació dels articles impugnats, i dóna quinze dies a les parts
perquè puguin presentar al• legacions.
Atès que el Tribunal Constitucional no té
termini per resoldre el fons d’aquesta qüestió.
Atès el greu perjudici que per al teixit
comercial pot representar aquesta suspensió indefinida dels principals articles
de la llei catalana.
Atesa la greu vulneració que representa
aquesta suspensió envers les competències exclusives que té Catalunya respecte
a la regulació dels establiments comercials.
Atesa la indefensió que pot representar als
professionals i botiguers catalans aquesta suposada duplicitat de competències
amb lleis aplicables contradictòries entre si mateixes.
Per tots aquests motius, el grup municipal de
Plataforma per Catalunya sol•licita al Ple l’adopció dels següents acords:
1. Expressar
el rebuig de la ingerència del Govern espanyol envers el decret legislatiu de
la regulació d’horaris comercials de la Generalitat de Catalunya.
2. Expressar
el suport envers el govern de la Generalitat i del conseller de empresa i
ocupació davant totes les mesures legals disponibles, tant per la via de les
al•legacions pertinents com per la via de la modificació legal adient per
defensar el nostre model de comerç de proximitat.
3. Comunicar
aquest acord al Parlament de Catalunya, al president de la Generalitat, al
conseller d’empreses i ocupació, al president del Govern espanyol, al ministre
de Economia y Competitivitat, al Congrés dels Diputats y al Senat espanyol.
No hay comentarios:
Publicar un comentario