pxc torelló

pxc torelló

martes, 14 de mayo de 2013

Mocions pròxim ple de pxc torelló instar l’ajuntament de torelló a detectar els immigrants que treballant sense contracte laboral i accedeixen als serveis socials de torelló i la següent MOCIÓ EN DEFENSA DEL MODEL COMERCIAL CATALÀ



PLATAFORMA PER CATALUNYA
TORELLÓ

Pàgina web: www.pxcatalunya.com  E-mail: josepmaria7@hotmail.com

Josep Maria Soldevila Miró, portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’ajuntament de Torelló, tal i com disposa la Llei Municipal i de Regim Local de Catalunya,  presenta per tal de ser inclosa en l’ordre del proper Ple ordinari a celebrar el dia 29 d’abril de 2013 la següent:
PROPOSTA DE RESOLUCIÓ
Instar l’ajuntament de torelló a detectar els immigrants  que treballant sense contracte laboral i accedeixen als serveis  socials de torelló
Atès que  les conseqüències per a un empresari que dóna ocupació a treballadors estrangers no comunitaris sense que aquests disposin de l'autorització de treball corresponent son les següents:
Atès que D'acord amb el que estableixen els articles 54 i 55 de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener -reguladora dels drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social-, la contractació de persones treballadores estrangeres sense haver obtingut, amb caràcter previ, l'autorització de treball corresponent constitueix una infracció qualificada com a molt greu.
Atès  que La primera conseqüència, doncs, és que l'empresari incorre en una infracció per cada un dels treballadors estrangers ocupats en situació irregular; cada multa pot variar entre els 6.001 euros fins als 60.000 euros. L'import en qüestió augmentarà en la quantia que resulti de calcular el que hagués correspost ingressar per quotes de Seguretat Social i altres conceptes de recaptació conjunta, des de l'inici de la prestació de serveis del treballador estranger fins a l'últim dia en què es constati la prestació, d'acord amb el que disposa l'article 48 de la Llei 62/2003.
Atès que Sense perjudici de l'explicació anterior, els articles 55.6 de la Llei orgànica 4/2000 i 141.5 del Reial decret 2393/2004 recullen, com a sanció accessòria, la clausura de l'establiment o local de sis mesos a cinc anys.
Atès que D'altra banda, com a sanció alternativa a la multa, els articles 57.1 de la Llei orgànica 4/2000 i 138 del Reial decret 2393/2004 preveuen l'expulsió del territori espanyol de l'empresari estranger infractor.
Atès que L'expedient sancionador s'iniciarà per acta de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, d'acord amb el procediment sancionador per infraccions de l'ordre social.
Atès que  cal destacar que la manca de l'autorització de treball, sens perjudici de les responsabilitats empresarials a les quals aquesta doni lloc (incloses les referides a Seguretat Social), no invalidarà el contracte de treball respecte dels drets del treballador estranger, ni serà obstacle per a l'obtenció de les prestacions que li poguessin correspondre.
Atès  que a torelló estem detectant aquestes males practiques de donar feina a immigrants sense contracte laboral.
Atès  que els serveis socials de torelló no pot detectar els ingressos que percebi  una persona si no té el corresponent contracte laboral
Atès que els recursos son escassos a causa de la crisi que estem patint i per tant em de fer un control exhaustiu de qui  accedeix als serveis socials de torelló.
Atès que ningú pot negar que a torelló molts immigrants fan feines a casa sense contracte  laboral i això esta estipulat com delicte
Atès  que molta gent a causa de la actual situació del país depèn dels serveis socials i per tant no podem permetre el abús de immigrants que s’aprofiten del sistema conjuntament amb els empresaris que els lloguen sense contracte laboral.
Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol•licita al Ple l’adopció dels següents acords:
1.            Donar coneixement  a  Inspecció de Treball de empresaris que lloguen immigrants sense contracte laboral.
2.            Insta a la policia local de torelló que iniciï una investigació dels empresaris que lloguen immigrants sense contracte laboral a torelló
3.            Fer un control exhaustiu de tots els immigrants que treballant fent feines manuals a casa i sense contracte laboral i que accedeixen als serveis socials de torelló
4.            Que la policia local de torelló controli els vehicles comercials aturats davant els domicilis fent careges i descàrrega 
Josep Maria Soldevila Miró
Portaveu del grup municipal de PxC a l’Ajuntament de Torelló









PLATAFORMA PER CATALUNYA
TORELLÓ

Pàgina web: www.pxcatalunya.com  E-mail: josepmaria7@hotmail.com

Josep Maria Soldevila Miró, portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’ajuntament de Torelló, tal i com disposa la Llei Municipal i de Regim Local de Catalunya,  presenta per tal de ser inclosa en l’ordre del proper Ple ordinari a celebrar el dia 29 d’abril de 2013 la següent:


MOCIÓ EN DEFENSA DEL MODEL COMERCIAL CATALÀ

El mes de  juliol el govern espanyol va aprovar el Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, publicat el dia 14 de juliol de 2012 al BOE num 168.

El 30 d’octubre el govern de la Generalitat va aprovar  el decret llei 4/2012, de 30 d’octubre, de mesures en matèria d’horaris comercials i determinades activitats de promoció, publicat al DOGC num 6245 en data 2 de novembre de 2012, d’acord amb el que estableix l’article 67.6 a) de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya. Aquest decret llei modifica la llei 8/2001 de 23 de desembre, d’horaris comercials.

El govern espanyol va presentar recurs d’inconstitucionalitat num. 630-2013 contra la esmentada llei.

El ple del Tribunal Constitucional va admetre a tràmit amb data 26 de febrer el recurs d’inconstitucionalitat presentat pel Govern central contra la llei catalana d'horaris comercials, publicat amb data d’avui 4 de març de 2013 al BOE num 54.

Els articles impugnats estableixen l’horari d’obertura i tancament dels comerços catalans, els festius en què no poden obrir i fixen el període de rebaixes d’hivern i estiu.

En concret, els articles impugnats són el 1.2 lletres de la a) fins a la e), que estableixen que a Catalunya els establiments comercials no podran romandre oberts ni realitzar cap activitat de venda entre les 22.00 i les 07.00 hores, que el nombre màxim d’hores diàries que poden romandre oberts és de dotze, que el temps setmanal d’obertura els dies feiners és de setanta dues hores com a màxim, que el nombre màxim de diumenges i festius anuals per obrir  és de vuit a l’any, que els dies que els establiments comercials han de romandre tancats a Catalunya de manera general són els dies 1 i 6 de gener, diumenge i dilluns de Pasqua, 1 de maig, 24 de juny, 11 de setembre i 25 i 26 de setembre.

Així mateix, el recurs també va dirigit contra sis apartats de l’article 2.1, els b), c), d), f), i) i l) relatius a l’exclusió de les limitacions sobre les mesures generals d’horaris comercials a establiments de punts fronterers, com aeroports, a gasolineres, farmàcies, que es regeixen per la seva normativa específica, locals d’autoservei en alimentació de fins a 150 metres quadrats i petites botigues dedicades a la venda de productes culturals o d’oci de fins a 300 metres quadrats.

El Govern del PP també va impugnar l’article 2.2 del decret, que fixava que les botigues de conveniència, els establiments comercials de productes culturals, entre altres, han de tancar a les 20.00 hores els dies 24 i 31 de desembre i romandre tancats els dies 1 de gener i 25 de desembre.

Finalment, el recurs també es refereix a l’article 5 del decret aprovat, que fixa com a període de rebaixes entre el 7 de gener i el 6 de març i entre l'1 de juliol i el 31 d’agost.

En el seu escrit d’admissió a tràmit del recurs, el ple del Tribunal Constitucional acorda també la suspensió de la vigència i aplicació dels articles impugnats, i dóna quinze dies a les parts perquè puguin presentar al• legacions.

Atès que el Tribunal Constitucional no té termini per resoldre el fons d’aquesta qüestió.

Atès el greu perjudici que per al teixit comercial pot representar aquesta suspensió indefinida dels principals articles de la llei catalana.

Atesa la greu vulneració que representa aquesta suspensió envers les competències exclusives que té Catalunya respecte a la regulació dels establiments comercials.

Atesa la indefensió que pot representar als professionals i botiguers catalans aquesta suposada duplicitat de competències amb lleis aplicables contradictòries entre si mateixes.

Per tots aquests motius, el grup municipal de Plataforma per Catalunya sol•licita al Ple l’adopció dels següents acords:

1.            Expressar el rebuig de la ingerència del Govern espanyol envers el decret legislatiu de la regulació d’horaris comercials de la Generalitat de Catalunya.

2.            Expressar el suport envers el govern de la Generalitat i del conseller de empresa i ocupació davant totes les mesures legals disponibles, tant per la via de les al•legacions pertinents com per la via de la modificació legal adient per defensar el nostre model de comerç de proximitat.

3.            Comunicar aquest acord al Parlament de Catalunya, al president de la Generalitat, al conseller d’empreses i ocupació, al president del Govern espanyol, al ministre de Economia y Competitivitat, al Congrés dels Diputats y al Senat espanyol.

No hay comentarios:

Publicar un comentario