PLATAFORMA PER CATALUNYA
torelló
________________________________________
www.pxcatalunya.com e-mailpxctorello@hotmail.com tel. 938504276
Josep Maria Soldevila Miró
president del grup municipal de PxC a l’Ajuntament de Torelló, tal i com
disposa la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, presenta per tal de
ser inclosa en l’ordre del dia del proper Ple ordinari, la següent
MOCIÓ PER FORMALITZAR
L’ABANDONAMENT DE L’AJUNTAMENT DE LA FEDERACIÓ DE MUNICIPIS DE CATALUNYA
Atès que la gestió dels
fons públics exigeix un comportament exemplar als responsables polítics en
l’exercici d’aquesta comesa, així com la màxima honradesa, rigor i
transparència. La ciutadania té dret a saber com es gestionen els recursos
comuns, per així poder analitzar, comprendre i fiscalitzar les decisions que
prenen els responsables polítics.
Atès que cal racionalitzar
l’entramat d’institucions i organismes públics, eliminar duplicitats i
prescindir d’aquells que no aporten serveis o prestacions essencials, i que al
cap i a la fi suposen una càrrega econòmica per als ciutadans, que financen amb
els seus impostos una estructura laberíntica i mastodòntica d’entitats i
administracions públiques.
Vist que el baròmetre del
CIS del mes de juliol de 2014 posa de manifest que la inquietud pels episodis
de corrupció creix entre la ciutadania i es consolida com a segona màxima
preocupació. El 38,8% dels enquestats entre el 2 i el 12 de juny esmenten
aquesta qüestió, enfront el 35,7% del passat mes de maig. Quatre anys enrere,
al juny de 2010, aquest percentatge era només del 4,5%.
Atès que cal posar en
pràctica mesures que restaurin el bon nom de la política i la tasca del servei
públic, i dotin de legitimitat a les institucions públiques i les decisions que
emanen d’elles.
Atès que la Fiscalia
Anticorrupció té indicis de delicte en el pagament de dietes d’assistència i
desplaçaments per part de la Federació de Municipis de Catalunya
(FMC) als 44 alcaldes i alcaldesses que formen part del seu Comitè Executiu.
Entre els beneficiaris d’aquestes retribucions, que estan xifrades en un total
de 294.615 euros abonats entre el gener de 2011 i l’octubre de 2012, i que
podrien constituir sobresous encoberts, hi ha batlles de CiU, PP, ERC, PSC i
ICV-EUiA.
Vist que el Jutjat número 1
de Sabadell esgrimeix “suficients indicis d'una pràctica irregular i
prolongada en el temps”, i considera que podria constituir un delicte de
malversació de fons. La interlocutòria en què la jutgessa anuncia la
investigació dels fets considera que alguns dels pagaments no tindrien
justificació, ja que corresponen a èpoques d’inactivitat, concretament a
diversos mesos de l’any 2011, quan l’FMC va estar governada per una comissió
gestora degut a la celebració de les eleccions municipals. D’altra banda
estableix que els membres del Comitè Executiu
rebien una prestació econòmica mensual fixa que s’establien en funció del
càrrec ostentat a la FMC i no en base als desplaçaments fets ni a les dietes
realitzades.
Atès que el cobrament de
sobresous està expressament prohibit per la llei, ja que tots els càrrecs
públics implicats cobren un salari dels seus respectius ajuntaments.
Vist que el desenllaç
d’aquest episodi de pràctiques sota sospita presenta un alt potencial de
resultar perjudicial per a la reputació de l’activitat política i per a les
arques públiques. La Fiscalia de Barcelona demanarà la imputació de les 44
persones involucrades previsiblement al setembre, i cal, doncs, actuar amb
anticipació per fer el que estigui a l’abast amb l’objectiu d’esmorteir i
minimitzar els danys que se’n puguin derivar.
Atès que l’FMC es finança
majoritàriament amb fons públics de diverses administracions, entre les quals els
650 ajuntaments inscrits, les diputacions i consells comarcals, que aquestes
surten dels impostos dels contribuents.
Atès que l’ús fraudulent de
fons públics és una pràctica reprovable que mereix la condemna i el rebuig social
perquè sigui desterrada de la política. La gravetat d’aquesta activitat
contrària als interessos generals s’accentua encara més en un context de crisi
econòmica que empeny moltes famílies a viure amb precarietats i estretors,
mentre es demana als ciutadans tota mena de sacrificis. Lluny d’això, les
circumstàncies exigeixen austeritat i no tolerar cap mena d’utilització de
diners públics per al lucre personal dels alcaldes i les alcaldesses en forma
de compensacions econòmiques per altres conceptes que estan relacionats amb
l’exercici del seu càrrec.
Per tots aquests motius el grup
municipal de Plataforma per Catalunya sol·licita al Ple l’adopció dels següents
acords:
Primer.- Formalitzar la
baixa d’aquest ajuntament de la Federació
de Municipis de Catalunya.
Segon.- Reclamar a la
Federació de Municipis de Catalunya el retorn de les quotes abonades per aquest
ajuntament corresponents als exercicis
que està investigant la Fiscalia Anticorrupció.
Tercer.- Instar l’Oficina Anticorrupció a constituir una mesa conjunta de diàleg
permanent amb representats de la política municipal de Catalunya que permeti
als ens locals dotar-se d’eines de prevenció en la lluita contra el frau i la
corrupció i qualsevol activitat il·legal o contrària als interessos generals o
a la deguda gestió dels fons públics.
Quart.- Donar trasllat dels acords a les associacions de veïns, al Consell Comarcal,
a la Diputació provincial, a l’Associació Catalana de Municipis i a Transparència
Internacional España.
PLATAFORMA
PER CATALUNYA
torelló
________________________________________
www.pxcatalunya.com e-mailpxctorello@hotmail.com tel. 938504276
Josep
Maria Soldevila Miró president del grup municipal de PxC a l’Ajuntament de
Torelló, tal i com disposa la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya,
presenta per tal de ser inclosa en l’ordre del dia del proper Ple ordinari, la
següent
MOCIÓ DE
PROPOSTA DE MODIFICACIÓ DEL REIAL DECRET 287/2002, DE 22 DE MARÇ, PEL QUAL ES
DESENVOLUPA LA LLEI 50/1999, DE 23 DE DESEMBRE, SOBRE EL RÈGIM JURÍDIC DE LA
TINENÇA DE GOSSOS POTENCIALMENT PERILLOSOS
Atès que l’actual llei 50/1999, de 23 de
desembre, sobre el règim jurídic de la tinença de gossos potencialment
perillosos, basa aquesta qualificació dels cans en criteris injustos. Per posar
un exemple, l’annex 2 contempla el fet de tenir el pèl curt com una de les
condicions perquè un gos sigui considerat potencialment perillós. D’altra
banda, malgrat que la grandària és un factor important, la intencionalitat
d’una mossegada per part d’un gos de talla petita és la mateixa que la d’un gos
de gran envergadura. Està mancat de fonament atribuir als exemplars d’una raça
canina, pels seus atributs físics, la consideració de potencialment perillós,
sense tenir en compte altres factors determinants com el seu caràcter o
l’educació que ha rebut cadascú d’ells, i que al cap i a la fi són aspectes
determinants per distingir entre els individus equilibrats i sociables i els
que són veritablement perillosos i agressius.
Atès que la raça d’un gos no determina la seva
perillositat. Els estudis genètics posen de manifest que els factors
comportamentals que indueixen a l’agressivitat no estan units al genotip i
encara menys al fenotip, que és l’indicador que diferencia unes races determinades
d’unes altres.
Atès que el marc legislatiu actual, que data de
1.999, es va aprovar en un moment en què els mitjans de comunicació van
col·locar en l’agenda mediàtica notícies en què es relataven atacs de gossos.
Aquesta moda informativa va generar una alarma social davant la qual el Govern
d’Espanya va actuar amb precipitació per calmar a l’opinió pública, amb una
llei que va resultar oportunista i mancada de rigor.
Vist que cal imprimir equanimitat i rigor en la
regulació de la tinença de gossos, i per tant, el marc normatiu ha de basar-se
en l’equilibri i la catalogació del risc d’un animal d’acord amb el seu
caràcter i el coneixement del seu amo. En aquest sentit hi ha dos punts que cal
reforçar i controlar. El primer, és la necessitat de catalogar tots els animals
segons el seu comportament partint d’una base professional i ètica de control.
El segon i més important és el fet de regular i controlar d’una forma més
exigent tot tipus de gossos, obligant els amos a ser més exigents en la seva
educació i correcta tinença.
Atès que tenir un gos és una responsabilitat i
cal reforçar el control i les exigències per a la correcta educació dels cans,
dissuadir la compra o l’adopció de forma impulsiva, facilitar el dret a
documentar qualsevol animal per part del seu guia i reduir els animals no
identificats abandonats en refugis i gosseres.
Per tots aquests motius el grup
municipal de Plataforma per Catalunya sol·licita al Ple l’adopció dels següents
acords:
Primer.- Instar el Govern d’Espanya a impulsar la modificació del Reial Decret 287/2002, de 22 de març, per tal d’implementar un nou marc legal que obligui a tots els amos de gossos sense excepcions de raça o bé tamany a que els seus cans passin una prova bàsica de conducta quan l’animal tingui 1 any de vida. En el cas que l’animal no sigui considerat potencialment perillós se li aplicarà la legislació de tinença de gossos bàsica, que serà renovable en períodes de 2 anys. Si, contràriament, la prova determina que el gos és considerat potencialment perillós després de la corresponent prova, l’amo haurà de trametre la llicència i l’expedició de la documentació detallada en l’annex de la llei. No obstant això tindrà un nombre d’oportunitats il·limitat per repetir l’examen de conducta per descatalogar el seu gos com a GPP (gos potencialment perillós) previ abonament d’una taxa.
Segon.- Instar el
Govern d’Espanya a incloure, en la modificació de la llei, l’obligatorietat de
contractar una assegurança de responsabilitat civil a tots els gossos que
cobreixi possibles riscs bàsics que produeixi a altri el fet de tenir un
animal.
Tercer.- Donar
trasllat a l’Associació per a la protecció dels Gossos Potencialment
Perillosos, SOS Rottweiler, Club Rottweiler de España (CRE), TarracosBull,
Asociación del American Pitbull Terrier en España (ADBA España), Escuela de
Formación Profesional Canina (EFPC)
No hay comentarios:
Publicar un comentario